Kā darbojas YouTube algoritmi?
Lai veiksmīgi attīstītu savu kanālu YouTube, ir svarīgi patikt ne tikai abonentiem, bet arī algoritmiem. Par laimi, platforma neslēpj savus ranžēšanas principus un pat atklāti dalās ar ieteikumiem satura popularizēšanai. Šajā rakstā pastāstīsim, uz kādiem rādītājiem jāpievērš uzmanība un kā iekļūt videoplatformas topā.
YouTube auditorija turpina augt – 2019. gadā šo platformu apmeklēja 2 miljardi unikālu lietotāju. Taču līdz ar auditorijas pieaugumu palielinās arī konkurence – sociālajā tīklā parādās arvien vairāk kvalitatīva satura. Vai tas nozīmē, ka jums nav iespēju padarīt savu kanālu populāru? Protams, nē! Taču, ja vēlaties veiksmīgi attīstīties, ir svarīgi zināt galvenos satura popularizēšanas principus šajā platformā.
Atslēgvārdi un atbilstība
YouTube cenšas skatītājiem rādīt tikai personalizētu un atbilstošu saturu, kas atbilst viņu meklējumiem. Tas tiek darīts, lai lietotāji pavadītu pēc iespējas vairāk laika platformā un biežāk atgrieztos. Lietotāji meklē video, izmantojot meklēšanas joslu, tāpēc ir svarīgi, lai video virsraksts un apraksts saturētu atslēgvārdus un atbilstu tā tematikai. Jo precīzāk aprakstīsiet video, jo lielāka iespēja, ka YouTube to izcels meklēšanas rezultātos.
Skatījumu skaits
YouTube uzskata video ar lielu skatījumu skaitu par atbilstošākiem. Šis algoritms palīdz video iekļūt trenda sadaļā – jaunāko un populārāko video lentē. Parasti tur nonāk video, kas pirmajās trīs stundās pēc publicēšanas ir ieguvuši visvairāk skatījumu.
Skatījumu dziļums
Ja jūsu video iegūst daudz skatījumu – lieliski! Taču vēl svarīgāk ir tas, lai skatītāji pavadītu vairāk laika jūsu kanālā un noskatītos video līdz beigām.
2020. gadā skatīšanās ilgums kļuva par vienu no galvenajiem faktoriem satura popularizēšanā. YouTube algoritmi analizē, cik daudz laika skatītāji pavada, skatoties jūsu video, un, balstoties uz šo informāciju, vai nu paaugstina video meklēšanas rezultātos, vai pazemina tā reitingu.
Informāciju par skatījumu ilgumu var atrast sadaļā “Analītika”
Klikšķu skaits
CTR (click-through rate) metrika parāda, cik procentos gadījumu skatītāji, redzot sīktēlu (galveno attēlu virs virsraksta), noklikšķina un sāk skatīties video.
Vidējais CTR rādītājs svārstās no 2% līdz 10%. Ja klikšķu biežums ir augsts, YouTube biežāk iekļaus jūsu video ieteikumu blokā.
Bieži vien kanālu īpašnieki cenšas palielināt klikšķu procentu, izmantojot sīktēlos skaļus un klikšķu ēsmas (clickbait) virsrakstus. Tomēr tā darīt nav ieteicams – ja video saturs neatbilst virsrakstam, skatītāji to nenoskatās līdz beigām, un tādēļ šādi video retāk tiek iekļauti ieteikumos.